Dokters, Infusen en Frustratie - Reisverslag uit New Delhi, India van lottelintmeijer - WaarBenJij.nu Dokters, Infusen en Frustratie - Reisverslag uit New Delhi, India van lottelintmeijer - WaarBenJij.nu

Dokters, Infusen en Frustratie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

01 Juni 2009 | India, New Delhi

Veel mensen zullen denken 'het moest er eens van komen'. Ik dacht alleen maar 'ik heb India bijna overleefd zonder ernstige darmproblemen'. Helaas kan ik dat niet meer zeggen sinds dit weekend.

Vorige week zaterdag vertrok ik voor een paar dagen richting de bergen om daar mijn studiegenootjes te ontmoeten. In de bergen was het heerlijk koel en super mooi. Samen met Elike en Nilou heb ik een 'Indiaase' tour gedaan met daarop sluitend een iets meer westerse safari. Het indiaase aan de tour was een vol afgeladen busje indiers met een gestoorde tourguide, die alleen een 'sir' aansprak en geen engels kon, en een schitterend landschap vol met eucalyptus bomen, thee plantages, bamboebossen en regenwoud.
Het westerse aan de safari was de prijs en een goede en gezellige gids die ook tegen vrouwen sprak.

Na het korte bezoek in de bergen ging ik weer terug om de laatste loodjes van mijn onderzoek af te leggen. Helaas ging dit iets moeilijker dan verwacht. Vermoedelijk heb ik een bacterie in de bergen opgelopen of een verkeerde druivensap in Trichy gedronken. In iedergeval voelde ik mij vrijdag niet zo lekker. Dit gevoel uitte zich in de avond tot hevige diarree en dat leidde weer tot overbezorgde familieleden die mij eerst 's avonds naar een governmental hospital hebben gesleept en midden in de nacht naar een private doctor. Bij beide dokters kreeg ik al snel in de gaten dat ze je het liefst helemaal vol stoppen met allerlei soorten medicijnen. Omdat ik dit niet wilde probeerde ik de dokter uit te leggen dat ik alleen iets voor mijn maag nodig had. Helaas is luisteren geen sterke eigenschap van (mannelijke) indiers en kreeg ik voordat ik het wist drie liter glucose water, een flinke portie medicijnen tegen mijn maag en nog een ander zakje vloeistof geinjecteerd. Verder moest ik de hele nacht blijven en kreeg ik 's ochtends pillen tegen koorts, pillen voor mijn maag, een drankje voor mijn maag, pillen voor de diarree, en een antibioticumkuur voorgeschreven. Ook wilde men nog een bloedtest doen (ook al hadden ze dat de nacht zelf ook gedaan) en een scan van mijn ingewanden maken. Al deze laatste dingen heb ik geweigerd of niet ingenomen en langzamerhand voel ik mij weer beter en maak ik mij klaar voor nog 10 heerlijke dagen reizen door de bergen en door het mooiste stukje India genaamd Kerala.

  • 03 Juni 2009 - 13:12

    Anne:

    wat een verhaal over de Indiase medische cultuur! gelukkig kon je zelf je grenzen blijven bepalen. Ga genieten van je laatste tijd in India. Wat zul jij last hebben van een cultuurshock als je weer in Nederland bent!

  • 08 Juni 2009 - 18:05

    Tuti En Niki:

    Lieve Lotte,

    Wij zijn erg geschrokken van jouw verhaal in het ziekenhuis, maar gelukkig gaat het weer goed met jou. Wees altijd voorzichtig en dikke zoentjes van ons.

    Tuti en Niki

  • 09 Juni 2009 - 19:31

    Wendie:

    Dag lieve Lotte,

    Wat een gedoe was dat allemaal en naar voor jou. Maar gelukkig heb je nu weer een goeie tijd met rondtrekken en reizen en leuk met nederlandse vrienden. En ben je bijna weer thuis. Ook heerlijk om je weer te zien!

    Kus

  • 10 Juni 2009 - 10:38

    Wilma Van Poelgeest:

    Wat een belevenissen allemaal Lotte! Ik hoop dat je bent opgeknapt en dat je fit aan de thuisreis kunt beginnen. Sterkte met de 'omschakeling' als je straks weer terug bent in NL. Je zult de komende tijd vast nog wel even met één been in India blijven staan... Ik vond het erg leuk om je verhalen te lezen!
    Groetjes,
    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Actief sinds 21 Maart 2009
Verslag gelezen: 2527
Totaal aantal bezoekers 99732

Voorgaande reizen:

28 Maart 2009 - 11 Juni 2009

Onderzoek en avontuur

Landen bezocht: